Jura & persondata
Vilkår & betingelser
Bemærk venligst: I tilfælde af konflikt mellem den danske version og den engelske version af dokumentet, er den danske version gældende.
1. Generelle forhold
1.1 Disse vilkår og betingelser gælder mellem Finklusiv ApS, CVR-nr. 41097310, Enghavevej 80C, 2450 København SV (”vi”, ”os” eller ”Finklusiv”) og kunden (”du”, ”dig” eller ”kunden”) vedrørende salg og levering af de produkter og ydelser, som Finklusiv tilbyder. Disse generelle vilkår er senest opdateret og er gældende fra 29. juni 2022. Særlige betingelser for visse produkter og ydelser kan være gældende og gælder i så fald i tillæg til generelle vilkår og betingelser.
1.2 Du skal være kunde for at kunne bestille ydelser hos Finklusiv. Finklusiv støtter erhvervsdrivende selvstændige, og virksomhedsejere som er finansielt ekskluderet, med at få adgang til en erhvervskonto for deres virksomhed. Enhver, der er myndig og ret til at indgå aftaler, driver virksomhed, og bliver godkendt fra Finklusiv efter tilgængelige procedure, kan blive kunde hos Finklusiv.
1.3 Alle priser på websitet er i danske kr. og eks. 25% moms, som tilføjes dertil. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for: Valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer.
1.4 En juridisk bindende aftale mellem dig og Finklusiv er først indgået, når du har betalt det indledende administrative gebyr.
Indtil du modtager en faktura, er Finklusiv berettiget til at annullere din ordre helt eller delvis.
1.5 I tilfælde af, at du ikke er enig i de vilkår og betingelser, der er angivet heri, skal du afstå fra, at få adgang til og bruge vores tjeneste. Hvis du er i tvivl i forbindelse med disse betingelser, bedes du kontakte: contact@finklusiv.dk.
1.6 Finklusiv forbeholder sig retten til at ændre disse generelle vilkår og betingelser, herunder retten til at justere priser i henhold til pkt. 3 i disse vilkår og betingelser.
2. Aftalen og ydelsen
2.1 Finklusivs ydelser leveres til slutbrugere i Danmark.
2.2 Oplysninger på Finklusivs hjemmeside om produkter og ydelser er ikke bindende, før du og Finklusiv har indgået en aftale, se også pkt. 1.4 og pkt. 2.3.
2.3 Aftale processen sættes i gang efter, du har udfyldt et ansøgningsskema, og modtaget et skriftlig svar fra Finklusiv - dvs. efter at have sendt en konkret ansøgning om støtte til at søge om en erhvervskonto i en bank, uploaded alle nødvendige dokumenter på den rette platform, og betalt administrativ/vurderings gebyr.
Har banken godkendt Finklusivs anbefaling af klienten ansøgning om erhvervskonto, skal du desuden betale et succes gebyr.
Finklusiv forbeholder sig retten til at afvise en ordre uden at angive årsagen hertil.
2.4 Vurderer Finklusiv at din ansøgning har gode chance for at være accepteret i en Bank, indgår vi i et samarbejde med dig til at udfylde evt. yderligere nødvendige dokumenter, og sender derefter en komplet ansøgning fil til en partner bank sammen med vores anbefalinger om, at banken indgår et kundeforhold med dig og din virksomhed.
2.5 Processen er således, at Finklusiv informerer dig om hvilke yderligere dokumenter er nødvendige, for at bygge en komplet ansøgning fil efter partner bankers krav. Finklusiv møder dig også, via videomøde eller fysisk møde, for at hjælpe dig med at udfylde bankens skabeloner, og samle de evt. sidste dokumenter til din fil.
Som en del af processen tilbyder Finklusiv et kursus med råd om hvordan en erhvervskonto skalbruges bedst, i overensstemmelse med en banks forventninger. Ved at indgå et klientforhold med Finklusiv forpligter klienten sig til at følge det kursus og bestræbe sig på at forstå kursets indhold.
2.6 Er klienten godkendt fra Banken til at åbne både erhvervs og privat konti, kan klienten kontakte Finklusiv for hjælp til at onboarde bankens systemer og åbne kontiene.
2.7 Klientforholdet ender 3 måneder efter at Finklusiv har hjulpet klienten med at få adgang til erhvervsrelateret bankprodukter med success. Klienten forpligter sig til at møde Finklusiv i et fysisk møde eller et telefonmøde for en afslutningssamtale.
2.8 Finklusiv giver ingen garanti for, at banken vil godkende vores anbefaling da banken altid foretager sin egen vurdering af vores anbefalinger.
2.9 Finklusiv forholder sig retten til at annullere en anbefaling, hvis;
A- du har angivet forkerte eller mangelfulde oplysninger om dig selv og/eller din virksomhed,
B - hvis du sender ikke de nødvendige dokumenter efter en frist på 2 måneder efter at have modtaget vores anmodning herom
C- hvis du ikke er tilgængelig til at mødes på et rimeligt tidspunkt, der er passende for begge parter. Finklusiv sørger for mindst tre forskellige mødetider inden for normal arbejdstid.
D - hvis Finklusiv vurderer, efter analyse af din sag, at din ansøgning ikke vil blive godkendt fra Bankens side,
E- i tilfælde af force majeure-lignende begivenheder såsom naturkatastrofer, krig, politisk uro, strejke, lockout, blokade eller andre hindringer for kontraktlig levering, hændelser, trafikforstyrrelser, ugunstige vejrforhold eller andre omstændigheder uden for Finklusivs kontrol . Finklusiv vil underrette dig hurtigst muligt, hvis en sådan ekstraordinær begivenhed indtræffer.
3. Payment
Ydelsen betales med bankoverførsel til konto Reg.nr.: 5958. Kontonr.: 0002008781
Din virksomheds navn bør skrives i tekstfeltet 'Tekst til modtager' ved betaling.
Faktura bliver sendt, når betalingen er modtaget.
Prisen er som følger:
Enkelmandsvirksomheder med omsætning < 300.000 kr
- Administrativ gebyr - 1.000 kr
- Succesgebyr (hvis erhvervskonto er godkendt) - 4.000 kr
ApS og Enkeltmandsvirksomheder med omsætning > 300.000 kr
- Administrativ gebyr - 2.000 kr
- Succesgebyr (hvis erhvervskonto er godkendt) - 8.000 kr
De ovennævnte priser er eksklusiv moms, der tillægges fakturaen.
4. Varighed og ophør
4.1 Aftalen mellem dig og Finklusiv er tidsbegrænset. Sender du ikke de nødvendige dokumenter inden for 2 måneders frist efter, at du har modtaget liste over nødvendige dokumenter, eller betaler du ikke administrative gebyr inden for 1 måneds frist efter at have fået faktura, anses aftalen for opsagt.
4.2 En aftale mellem dig og Finklusiv, kan opsiges af dig gennem skriftlig meddelelse til Finklusiv i visse tilfælde. Finklusiv kan i konkrete tilfælde give meddelelse om afvigelse herfra.
4.3 Ved opsigelse af en aftale mellem dig og Finklusiv, refunderer Finklusiv ikke det administrationsbeløb, du har betalt, selvom du har uploadet de nødvendige oplysninger og fået din ansøgning vurderet, hvis Finklusiv i en periode på mere end 30 dage efter at have meddelt dig ,at Finklusiv har vurderet din ansøgning ikke har kunnet komme i kontakt med dig. Dette gælder også, hvis du ikke løbende samarbejder med Finklusiv om de nødvendige skridt i samarbejdet.
5. Information tilgængelig på webstedet
Vi bestræber os på at sikre, at alle generelle og forretningsmæssige oplysninger, der er tilgængelige på hjemmesiden, er grundige og fejlfri. Til det formål, gennemgår Finklusiv indholdet regelmæssigt.
Den enkelte klient er dog indforstået med, at alle tilgængelige data på hjemmesiden kun gives til informationsformål. Følgelig kan virksomheden hverken garantere eller påtage sig noget ansvar for skader eller fejl, der er opstået som følge af brug mulige fejlbehæftede datamateriale på hjemmesiden. Derfor anbefaler vi, at klienten fra tid til anden søger efter opdateringer eller ændringer af indholdet på hjemmesiden.
6. Vilkår for brugen af hjemmesiden
Oplysningerne på denne hjemmeside og enhver hjemmeside, der drives for eller på vegne af Finklusiv, er kun til informationsformål og skal ikke anses for at skabe et konsulent-klient-forhold eller som at yde professionel rådgivning. Læsere er ansvarlige for at indhente sådan rådgivning fra deres egen rådgiver. Finklusiv påtager sig intet ansvar eller erstatningsansvar, som kan følge af eller relatere til brugen af webstederne eller indholdet deri. Hjemmesiden kan indeholde links til eksterne hjemmesider, og eksterne hjemmesider kan linke til Finklusivs hjemmesider. Finklusiv er ikke ansvarlig for indholdet eller driften af sådanne eksterne websteder og fraskriver sig ethvert ansvar med hensyn til indholdet eller driften af sådanne eksterne websteder.
7. Ansvarsbegrænsning
Finklusiv ApS bestræber sig på, at sikre, at hjemmesiden til hver en tid er tilgængeligt og fungerer optimalt. Dette til trods garanterer vi dog ikke, at hjemmesiden altid vil være tilgængelig, uforstyrret og fejlfri. Finklusiv tager derfor ikke ansvar for fejl af følgende art:
a. Tekniske fejl, der forhindrer regelmæssig brug af hjemmesiden og forårsaget af force majeure-omstændigheder eller andet;
b. Vedligeholdelsesarbejder, der påvirker tilgængeligheden og adgangen til hjemmesiden;
c. Skader, der kan henføres til klientens uagtsomme håndtering af indholdet på hjemmesiden; ukorrekt eller ulovlig brug af hjemmesiden eller anden misbrug af de individuelle aftalevilkår fra kundens side;
d. uautoriseret tredjepartsadgang til hjemmesiden eller/og vores andre tjenester; -Konflikter, der opstår mellem klienten og de andre brugere af webstedet; eller -Indhold uploadet af klienten på webstedet.
8. Intellektuel ejendomsret
Alle værker, varemærker, software eller andet indhold, der vises på hjemmesiden eller på anden måde leveres eller stilles til rådighed af os via hjemmesiden eller tjenesterne ejes af virksomheden eller er licenseret til os af deres ejer.
Medmindre en skriftlig tilladelse er afgivet af deres tilsvarende rettighedshavere, eller sådanne tilladelse fremgår af en aftale eller ved lov, har klienten hverken brugs- eller ejendomsret over ovennævnte indhold.
Følgelig, må klienten ikke distribuere, reproducere eller kopiere, , offentliggøre, transformere eller ændre, tilpasse, oversætte eller på anden måde bruge og udnytte Finklusivs serviceydelser.
9. Fortrolighed og cookiepolitik
Din brug af hjemmesiden og / eller tjenesterne kan resultere i indsamling og yderligere behandling af oplysninger, herunder oplysninger af personlig karakter. På linje med de gældende regler på det område, bliver den enkelte klient løbende underrettet herom, hver gang Finklusiv ApS foretager sig databehandling eller data indsamling af denne art.
Se Finklusivs persondatapolitik for en nærmere gennemgang heraf.
10. Links til tredjeparts hjemmesider
Vi er ikke ansvarlig for hjemmesider og indhold, der leveres af tredje parter, der er linket eller indlejret i Tjenesterne, hverken som reklame banner eller på anden måde inkluderet i noget af hjemmesidens indhold. Finklusiv ApS er ikke forpligtede til at gennemgå indholdet af de nævnte hjemmesider og de tjenester eller produkter, som tredje parter kan tilbyde derigennem.
Deres eksistens betyder ikke, at Finklusiv støtter, promoverer, sponsorerer, garanterer eller anbefaler de forbundne hjemmesiders indhold, tjenester eller produkter.
Omvendt, ved at bruge disse, anerkender klienten, at øvrige vilkår og betingelser kan gælde for adgang til og brugen af de nævnte tjenester, produkter og hjemmesider,
11. Ændringer af hjemmesiden
Finklusiv forbeholder sig retten til at opdatere, slette, ændre eller modificere sine tjenesteydelser og hjemmeside samt andet datamateriale, der heraf fremgår, periodisk.
Heraf følger, at adgang til vores tjenesteydelser og hjemmeside ville blive begrænset periodisk.
12. Gældende lovgivning og tvister
Parternes rettigheder og forpligtelser under disse betingelser er underlagt dansk lovgivning.
Persondatapolitik
Bemærk venligst: I tilfælde af konflikt mellem den danske version og den engelske version af dokumentet, er den danske version gældende.
Finklusiv ApS er et selskab registreret hos Erhvervsstyrelsen med CVR nummer 41097310
Vores hjemmesideadresse er: www.finklusiv.dk.
Denne persondatapolitik er gældende for samtlige personoplysninger, som du giver til os, og/eller som vi indsamler om dig som led i din anvendelse af Finklusiv ApS eller i øvrigt har nogen interaktion med os.
Finklusiv Aps behandler dine personoplysninger efter reglerne i databeskyttelsesforordningen Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 og den supplerende databeskyttelseslov
Data controller
Finklusiv ApS
CVR: 41097310
Enghavevej 80c
2450, København SV
info@finklusiv.dk
Hvorfor har vi lov til at behandle oplysninger om dig
Når vi beder dig om oplysninger, er det frivilligt, om du vil give dem til os. Hvis du ikke ønsker det, kan det betyde, at vi ikke kan betjene eller levere bestemte ydelser til dig.
Grundlaget for vores behandling af dine personoplysninger kan inddeles i fire kategorier:
– Dit samtykke
– For at opfylde kontrakten med dig
– Fordi vi har en retlig forpligtelse
– Vores legitime interesse
– Markedsføring
Du kan læse nærmere om dem nedenfor.
Dit samtykke
Finklusiv ApS behandler personoplysninger om dig fordi du har givet samtykke hertil. Det kan for eksempel være i forbindelse med en indledende henvendelse fra dig til os herunder, hvis du har besøgt vores hjemmeside. Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a. Dit samtykke er frivilligt og hvis du har givet det til os, kan du til enhver tid trække det tilbage ved at kontakte os, hvor du vil blive gjort opmærksom på eventuelle følger ved tilbagetrækningen. Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a.
For at opfylde kontrakten med dig
Finklusiv ApS behandler også personoplysninger om dig fordi vi skal opfylde en kontrakt med dig. Når du er kunde hos Finklusiv ApS har vi indgået en aftale. Med henblik på at opfylde denne aftale har vi brug for at behandle dine personoplysninger. Det kan også ske i forbindelse med udstedelse af fakturaer eller lignende transaktioner, der er nødvendige for kundeforholdet. Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordnin-gens artikel 6, stk. 1, litra b.
Fordi vi har en legetim interesse heri
Finklusiv ApS behandler personoplysninger om dig fordi vi har en legitim interesse heri. Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f. Det gør vi, når vi har vurderet at vores legitime interesse i at behandle oplysningerne overskygger dine grundlæggende rettigheder omkring, at vi ikke gør det. Det vil fx være til forebyggelse af misbrug og tab, styrkelsen af IT-sikkerheden og direkte markedsføringsaktiviteter. Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
For at opfylde en retlig forpligtelse
Vi vil i visse tilfælde være forpligtede til at udlevere oplysninger til offentlige myndigheder for eksempel med henblik på at forebygge hvidvask, økonomisk kriminalitet eller lignende. Det juridiske grundlag er Databeskyttelsesforeningens artikel 6 litra c og litra e.
Med henblik på markedsføring
Vi behandler dine personoplysninger med henblik på markedsføring. Yderligere til analyser som vi bruger internt i Finklusiv ApS. Det retlige grundlag for vores behandling af persondata til markedsføringsformål er vores legitime interesse i at kunne kommunikere med dig. . Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Hvis du ikke ønsker, at modtage markedsføringsmateriale fra Finklusiv ApS, kan du gøre indsigelse på info@finklusiv.dk
Web browser cookies
Finklusivs hjemmeside benytter "cookies" for at forbedre Brugernes oplevelse. Brugerens webbrowser gemmer cookies på sin harddisk til registreringsformål og til tider for at tracke oplysninger om dem. Brugere kan vælge at sætte deres browser til at afvise cookies eller varsle dig, når cookies bliver sendt. Brugeren skal dog være opmærksom på, at visse dele af Hjemmesiden herefter kan have nedsat funktionalitet.
Hvordan anvender vi dine personoplysninger
Formålet med behandlingen af dine personoplysninger er kundehåndtering. Vi behandler oplysninger om dig for at kunne rådgive dig bedst muligt om hvordan du kan opbygge fin ansøgningsfil på den beste måde til at få en erhvervskonto i en bank, og hvordan du kan opbygge en godt forhold til din bank så du kan opnå et langsigtet samarbejde med den.
I den forbindelse videregiver vi dine persondata til banken.
Vi behandler dine personoplysninger til markedsføringsformål, samt til analyser, som vi bruger internt i Finklusiv ApS.
Hvis du ikke ønsker, at modtage markedsføringsmateriale fra Finklusiv ApS, kan du gøre indsigelse på info@finklusiv.dk
Leverandør / Samarbejdsparter
Hvis du samarbejder med eller er leverandør med Finklusiv ApS, så kan vi behandle personoplysninger om dig. Formålet med behandlingen er at opnå den ydelse, som vi har aftalt med dig eller din arbejdsgiver, herunder at vi kan kommunikere med dig og/eller den virksomhed du arbejder for.
Vi anvender NewBanking Identity som en tredjepartsleverandører af ydelser, som opbevarer dine personoplysninger. Alle data opbevares krypteret og kan ikke tilgås eller behandles af andre end dem du specifikt har givet adgang. Du kan administrere det indhold og de oplysninger, du deler, når du bruger NewBanking, ved at logge ind på via www.NewBanking.comDu kan også downloade oplysninger, der er tilknyttet din NewBanking-konto, gennem
www.NewBanking.com. Du kan læse mere om NewBankings privatlivspolitik her.
Du har besøgt vores Facebook side
Hvis du har besøgt Finklusiv ApS på Facebook, så har Facebook placeret cookies på din computer eller andet medium du har brugt til at besøge siden. Vi er fælles dataansvarlige med Facebook, for denne behandling af dine personoplysninger. Formålet med denne behandling er at få et bedre kendskab til dig som besøger Finklusiv ApS på Facebook.
Du skal rette henvendelse til Facebook, hvis du ønsker at bruge dine rettigheder i forhold til Facebook. Hvis du ønsker at bruge dine rettigheder i forhold til de oplysninger, som vi på denne måde er kommet i besiddelse af, skal du rette henvendelse til os, som det fremgår af nærværende persondatapolitik
Du har besøgt vores LinkedIn side
Hvis du har besøgt Finklusiv ApS på LinkedIn, så har Facebook placeret cookies på din computer eller andet medium du har brugt til at besøge siden. Vi er fælles dataansvarlige med LinkedIn, for denne behandling af dine personoplysninger. Formålet med denne behandling er at få et bedre kendskab til dig som besøger Finklusiv ApS på LinkedIn.
Du skal rette kontakt til LinkedIn, hvis du ønsker at bruge dine rettigheder i forhold til Linkedin. Hvis du ønsker at bruge dine rettigheder i forhold til de oplysninger, som vi på denne måde er kommet i besiddelse af, skal du rette henvendelse til os, som det fremgår af nærværende persondatapolitik.
Hvilke personoplysninger behandler vi?
Afhængig af karakteren af din henvendelse til Finklusiv ApS indsamler vi en række personoplysninger om dig.
Det er vigtigt at understrege, at vi kun indsamler oplysninger der er nødvendige til det enkelte formål, og denne liste ikke nødvendigvis afspejler alle de oplysninger som vi har indsamlet om netop dig. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil vide hvilke personoplysninger vi behandler om dig.
Identifikationsoplysninger, herunder; navn, køn, CPR-nummer, e-mail og telefonnummer.
Andre identifikationsoplysninger kan være: Fødested, uddannelse og beskæftigelse, civilstand, opholdstilladelse, Id-kort som pas, kørekort og sygesikringskort.
Dine relationer, herunder; familierelationer, værge og fuldmagtsrelation.
Oplysninger om værdier, herunder; ejendomsoplysninger, bil og andre transportmidler, værdipapirer i depot, og øvrige aktiver.
Andre oplysninger, herunder; rådgivningsberegninger, kunderapporter og oversigter, kundeklager, korrespondance, mødedokumenter, betalinger, samtykkeerklæringer og vurderingsoplysninger.
Rådgivningsgrundlag, herunder; økonomi, kreditsituation, skatteoplysninger, kreditmæssige forhold, kun-dens behov, drømme og ønsker, salgsmuligheder og salgsstrategier.
Transaktioner, herunder; handler og bestillinger, banktransaktioner, kreditkort transaktioner og betalinger.
I Finklusiv ApS indsamler og behandler vi som udgangspunkt ikke følsomme personoplysninger om dig. Hvis du imidlertid selv giver oplysninger til os, der indeholder følsomme personoplysninger fx oplysninger fra et møde eller et budget, om dit helbred eller at du er medlem af en bestemt fagforening, anser Finklusiv ApS som dit udtrykkelige samtykke til behandling af disse oplysninger. Vores juridiske behandlingsgrundlag herfor er artikel 9, stk. 2 litra a i databeskyttelsesforordningen. Vi behandler ikke disse oplysninger i andre sammenhænge, og de slettes når de ikke længere er relevante.
Hvornår sletter vi dine personoplysninger?
Vi vurderer løbende, hvornår det ikke længere er nødvendigt at opbevare dine data. I den forbindelse inddrager vi blandt andet hensynet til, at oplysningerne er tilgængelige for dig inden for forældelsesfristerne og hensynet til dokumentation af vores rådgivning.
Vi sletter ikke dine personoplysninger, så længe vi leverer en ydelse eller et produkt til dig. Specifikke oplysninger gemmer vi i længere tid. Det vil være oplysninger som skal kunne fremfindes i henhold til lovgivning fx hvidvaskloven.
Videregivelse af dine personoplysninger
For at kunne opfylde betingelserne i vores aftaler med dig, har vi brug for at overføre dine personoplysninger til andre selskaber, som leverer kontraktmæssige ydelser til os. Vi kan bruge databehandlere i tredjelande uden for EU og EØS. Brug af andre selskaber er baseret på databehandleraftaler eller anden kontrakt, og vi har sikret at rettigheder og beskyttelsesniveauet følger med dine persondata. Vi kan også dele dine oplysninger med kompetente domstole og myndigheder, når vi er juridisk forpligtet til at gøre det (for eksempel at lade sådanne organer undersøge, forhindre eller handle mod ulovlige aktiviteter), eller vi er nødt til at gribe ind for at beskytte vores rettigheder eller tredjeparts rettigheder.
Profilering og automatiske afgørelser
Vores processer kan i visse tilfælde være delvist automatiseret, og derfor ske en automatisk evaluering af dine personoplysninger fx for at analysere dine økonomiske forhold. Inden en beslutning bliver taget, vil behandlingen altid være forbi en medarbejder, som har den fornødne kompetence og mulighed for at ændre afgørelsen, inden sagen afsluttes.
Virksomheden indgår skriftlige aftaler med alle underprocessorer, der beskæftiger sig med leveringen af tjenesterne, herunder de sikkerhedsforanstaltninger og garantier, der kræves i henhold til den generelle databeskyttelsesforordning (EU-forordning nr. 679 \ 2016, "GDPR"), især med hensyn til gennemførelse af sikkerhedsforanstaltninger, der kræves i GDPR.
Med hensyn til databrud, underretter vi dig uden unødig forsinkelse, når vi bekræfter, at der er fundet et databrud, der påvirker personoplysninger. Vi giver dig tilstrækkelige oplysninger til, at du kan opfylde eventuelle forpligtelser til at rapportere eller informere kompetente myndigheder eller registrerede. Vi vil samarbejde med dig og tage rimelige kommercielle skridt, som er instrueret af dig for at hjælpe med efterforskning, afbødning og afhjælpning af hver sådan databrud. For at undgå tvivl er du ansvarlig for både at indgive rapporter, der kræves i henhold til gældende lov, og underrette registrerede, og du skal forsvare, skadesløse og holde os uskadelige for alle omkostninger (inklusive advokatsalærer), bøder eller sanktioner eller eventuelle skader, som manglende handling på din side kan medføre.
Dine rettigheder
Efter databeskyttelsesreglerne har du som udgangspunkt ret til, at:
- få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig, og en række andre oplysninger
- gøre indsigelse mod, at vi behandler oplysningerne
- bede om at få urigtige oplysninger om dig selv rettet
- i særlige tilfælde bede om at få dine personoplysninger slettet eller at få begrænset behandlingen.
- I visse tilfælde ret til at transmittere oplysningerne (dataportabilitet)
Du skal kontakte os, hvis du vil gøre brug af dine rettigheder. Du kan læse mere om dine rettigheder nedenfor og i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder. Du kan finde vejledningen på datatilsynet.dk.
Ret til at se oplysninger (Indsigtsret)
Du kan til enhver tid få indsigt i de persondata, som vi har registeret om dig. Denne ret kan være begrænset af hensyn til beskyttelsen af andre personers data.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
Du kan gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til markedsføring.
Ret til berigtigelse (Rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet, og vi vil så vidt muligt selv holde dine oplysninger opdateret.
Ret til sletning
Du kan i særlige tilfælde få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer. Denne ret kan være begrænset af hensyn til vores eller andres legitime interesser herunder kan vi være forpligtet til at opbevare oplysninger i længere tid.
Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til transmittere oplysninger (Dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring. Du skal kontakte os, hvis du vil gøre brug af dine rettigheder. Det kan du gøre ved at rette henvendelse til vores dataansvarlige :
Den dataansvarlige i Finklusiv ApS
Marie B. Olafsdottir: marie@finklusiv.dk
Klage til Datatilsynet
Hvis du mod forventning mener, at vi ikke behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med lovgivning, bedes du kontakte os. Du kan skrive til os på e-mail, og vi vil håndtere din henvendelse hurtigst muligt, så eventulle misforståelser kan blive rettet. Du har desuden ret til at indgive en klage til Datatilsynet. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger påwww.datatilsynet.dk
Version 23 juni 2023
Cookie-politik
Bemærk venligst: I tilfælde af konflikt mellem den danske version og den engelske version af dokumentet, er den danske version gældende.
Når du sender data via en formular som dem, der findes på kontaktsider, kan der indstilles cookies til at huske dine brugeroplysninger til fremtidig korrespondance.
Sådan bruger vi cookies
Vi bruger cookies af forskellige årsager beskrevet nedenfor. Desværre er der i de fleste tilfælde ingen industristandardmuligheder for at deaktivere cookies uden fuldstændig at deaktivere funktionaliteten og funktionerne, de tilføjer til dette websted. Det anbefales, at du autoriserer alle cookies, hvis du ikke er sikker på, om du har brug for dem eller ikke, hvis de bruges til at levere en tjeneste, du bruger.
Deaktivering af cookies
Du kan forhindre indstilling af cookies ved at justere indstillingerne i din browser (se din browserhjælp for, hvordan du gør dette). Vær opmærksom på, at deaktivering af cookies vil påvirke funktionaliteten på dette og mange andre hjemmesider, som du besøger. Deaktivering af cookies vil normalt også resultere i deaktivering af visse funktioner og funktioner på denne hjemmeside. Derfor anbefales det, at du ikke deaktiverer cookies.
Hvilke personlige data, vi indsamler, og hvorfor vi indsamler dem
Kontaktformularer
Når du sender data via en formular som dem, der findes på kontaktsider, kan der indstilles cookies til at huske dine brugeroplysninger til fremtidig korrespondance.
Tredjepartscookies
I nogle specielle tilfælde bruger vi også cookies leveret af betroede tredjeparter. Følgende afsnit beskriver hvilke tredjepartscookies du kan støde på via dette websted.
Denne hjemmeside bruger Google Analytics som er en af de mest udbredte og pålidelige analyseløsninger på nettet for at hjælpe os med at forstå, hvordan du bruger hjemmesiden, og hvordan vi kan forbedre din oplevelse. Disse cookies sporer muligvis ting som hvor lang tid du bruger på webstedet og de sider, du besøger, så vi kan fortsætte med at producere engagerende indhold.
For mere information om Google Analytics-cookies, se den officielle Google Analytics-side.
Indlejret indhold fra andre hjemmesider
Artikler på dette websted kan omfatte indlejret indhold (f.eks. Videoer, billeder, artikler osv.). Indlejret indhold fra andre websteder opfører sig nøjagtigt på samme måde som om den besøgende har besøgt det andet websted.
Disse websteder indsamler muligvis data om dig, bruger cookies, integrerer yderligere tredjepartssporing og overvåger din interaktion med det integrerede indhold, herunder sporing af din interaktion med det integrerede indhold, hvis du har en konto og er logget ind på dette websted.
Mere information
Forhåbentlig har det afklaret tingene for dig. Men hvis du stadig er på udkig efter mere information, kan du kontakte os.
Email: contact@finklusiv.dk