Jura & persondata
Vilkår og betingelser
Bemærk venligst: I tilfælde af uoverensstemmelse mellem den danske version og den engelske version af dokumentet, er den danske version gældende.
1. Generelle forhold
1.1 Disse vilkår og betingelser gælder mellem Finklusiv ApS, CVR-nr. 41097310, Enghavevej 80C, 2450 København SV ("vi", "os" eller "Finklusiv") og kunden ("du", "dig" eller "kunden") vedrørende salg og levering af de produkter og ydelser, som Finklusiv tilbyder. Disse generelle vilkår er senest opdateret og gældende fra den 29. juni 2022. Særlige betingelser for visse produkter og ydelser kan være gældende og vil i så fald gælde i tillæg til de generelle vilkår og betingelser.
1.2 Du skal være kunde for at kunne bestille ydelser hos Finklusiv. Finklusiv støtter erhvervsdrivende selvstændige og virksomhedsejere, som er finansielt ekskluderede, i at få adgang til en erhvervskonto for deres virksomhed. Enhver, der er myndig, har ret til at indgå aftaler, driver virksomhed, og bliver godkendt af Finklusiv efter den tilgængelige procedure, kan blive kunde hos Finklusiv.
1.3 3 Alle priser på websitet er i danske kroner ekskl. 25% moms, som tilføjes. Priserne gælder kun indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for valutaændringer, force majeure og afgiftsændringer.
1.4 En juridisk bindende aftale mellem dig og Finklusiv er først indgået, når du har betalt det indledende administrative gebyr.
Indtil du modtager en faktura, er Finklusiv berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist.
1.5 Hvis du ikke er enig i de angivne vilkår og betingelser, bør du afstå fra at få adgang til og bruge vores tjeneste. Hvis du har spørgsmål i forbindelse med disse betingelser, bedes du kontakte: contact@finklusiv.dk.
1.6 Finklusiv forbeholder sig retten til at ændre disse generelle vilkår og betingelser, herunder retten til at justere priser i henhold til pkt. 3 i disse vilkår og betingelser.
2. Aftalen og ydelsen
2.1 Finklusivs ydelser leveres til kunder i Danmark.
2.2 Oplysninger på Finklusivs hjemmeside om produkter og ydelser er ikke bindende, før der er indgået en aftale mellem dig og Finklusiv, jf. også pkt. 1.4 og pkt. 2.3.
2.3 Aftaleprocessen sættes i gang, efter du har udfyldt et ansøgningsskema og modtaget et skriftligt svar fra Finklusiv – dvs. efter at have sendt en konkret ansøgning om støtte til at søge om en erhvervskonto i en bank, uploadet alle nødvendige dokumenter på den rette platform og betalt det administrative/vurderingsgebyr.
Hvis banken godkender Finklusivs anbefaling af din ansøgning om erhvervskonto, skal du desuden betale et succesgebyr.
Finklusiv forbeholder sig retten til at afvise en ordre uden at angive årsagen hertil.
Hvis Finklusiv vurderer, at din ansøgning har gode chancer for at blive accepteret af en bank, indgår vi et samarbejde med dig for at udfylde eventuelle yderligere nødvendige dokumenter og sender derefter et komplet ansøgningsdokument til en partnerbank sammen med vores anbefalinger om, at banken indgår et kundeforhold med dig og din virksomhed.
2.5 Processen forløber således, at Finklusiv informerer dig om, hvilke yderligere dokumenter der er nødvendige for at opbygge et komplet ansøgningsdokument i henhold til partnerbankernes krav. Finklusiv mødes også med dig, via videomøde eller fysisk møde, for at hjælpe dig med at udfylde bankens skabeloner og samle de sidste dokumenter til dit ansøgningsmappe/dokument.
Som en del af processen tilbyder Finklusiv et kursus med råd om, hvordan en erhvervskonto bedst anvendes, i overensstemmelse med bankens forventninger. Ved at indgå et klientforhold med Finklusiv forpligter klienten sig til at følge kurset og bestræbe sig på at forstå kursets indhold.
2.6 Hvis klienten bliver godkendt af banken til at åbne både erhvervs- og privatkonti, kan klienten kontakte Finklusiv for hjælp til at onboarde i bankens systemer og åbne kontiene.
2.7 Klientforholdet ophører 3 måneder efter, at Finklusiv har hjulpet klienten med at få adgang til erhvervsrelaterede bankprodukter med succes. Klienten forpligter sig til at mødes med Finklusiv i et fysisk møde eller et telefonmøde for en afslutningssamtale.
2.8 Finklusiv giver ingen garanti for, at banken vil godkende vores anbefaling, da banken altid foretager sin egen vurdering af vores anbefalinger.
2.9 Finklusiv forbeholder sig retten til at annullere en anbefaling, hvis:
A- Du har angivet forkerte eller mangelfulde oplysninger om dig selv og/eller din virksomhed.
B - Du ikke indsender de nødvendige dokumenter inden for en frist på 2 måneder efter at have modtaget vores anmodning herom.
C- Du ikke er tilgængelig for at mødes på et rimeligt tidspunkt, der er passende for begge parter. Finklusiv sørger for mindst tre forskellige mødetider inden for vores arbejdstid.
D - Finklusiv vurderer, efter analyse af din sag, at din ansøgning ikke vil blive godkendt af banken.
E- I tilfælde af force majeure-lignende begivenheder såsom naturkatastrofer, krig, politisk uro, strejke, lockout, blokade eller andre hindringer for kontraktlig levering, hændelser, trafikforstyrrelser, ugunstige vejrforhold eller andre omstændigheder uden for Finklusivs kontrol. Finklusiv vil underrette dig hurtigst muligt, hvis en sådan ekstraordinær begivenhed indtræffer.
3. Betaling
Ydelsen betales med bankoverførsel til konto Reg.nr.: 5958. Kontonr.: 0002008781
Din virksomheds navn bør skrives i tekstfeltet 'Tekst til modtager' ved betaling.
Faktura bliver sendt, når betalingen er modtaget.
Prisen er som følger:
Enkelmandsvirksomheder med omsætning < 300.000 kr
- Administrationsgebyr- 1.000 kr
- Succesgebyr (hvis erhvervskontoen godkendes) - 4.000 kr
ApS og Enkeltmandsvirksomheder med omsætning > 300.000 kr
- Administrationsgebyr- 2.000 kr
- Succesgebyr (hvis erhvervskontoen godkendes) - 8.000 kr
De ovennævnte priser er eksklusive moms, som tillægges fakturaen.
4. Varighed og ophør
4.1 Aftalen mellem dig og Finklusiv er tidsbegrænset. Hvis du ikke sender de nødvendige dokumenter inden for en frist på 2 måneder efter modtagelse af nødvendige oplysninger eller hvis du ikke betaler det administrative gebyr inden for en frist på 1 måned efter at have modtaget fakturaen, anses aftalen for opsagt.
4.2 En aftale mellem dig og Finklusiv kan opsiges af dig ved skriftlig meddelelse til Finklusiv under visse omstændigheder. Finklusiv kan i konkrete tilfælde give meddelelse om undtagelser herfra.
4.3 Ved opsigelse af en aftale mellem dig og Finklusiv refunderer Finklusiv ikke det betalte administrationsgebyr, selvom du har uploadet de nødvendige oplysninger og fået din ansøgning vurderet, hvis Finklusiv i en periode på mere end 30 dage efter at have meddelt dig, at din ansøgning er blevet vurderet, ikke har kunnet komme i kontakt med dig. Dette gælder også, hvis du ikke løbende samarbejder med Finklusiv om de nødvendige trin i samarbejdet.
5. Information tilgængelig på webstedet
Vi bestræber os på at sikre, at alle generelle og forretningsmæssige oplysninger på hjemmesiden er korrekte og opdaterede. Finklusiv gennemgår derfor regelmæssigt indholdet.
Klienten er dog indforstået med, at alle tilgængelige data på hjemmesiden kun gives til informationsformål. Virksomheden kan derfor ikke garantere eller påtage sig ansvar for eventuelle fejl, der måtte opstå som følge af brugen af eventuelt fejlbehæftede oplysninger på hjemmesiden. Vi anbefaler derfor, at klienten løbende læser for opdateringer eller ændringer af indholdet på vores hjemmeside.
6. Vilkår for brugen af hjemmesiden
Oplysningerne på denne hjemmeside og enhver anden hjemmeside, der drives af eller på vegne af Finklusiv, er kun til informationsformål og skal ikke anses for at skabe et konsulent-klient-forhold eller som professionel rådgivning. Brugerne er selv ansvarlige for at indhente sådan rådgivning fra deres egne rådgivere. Finklusiv påtager sig intet ansvar eller erstatningsansvar, som måtte opstå i forbindelse med brugen af hjemmesiden eller indholdet herpå. Hjemmesiden kan indeholde links til eksterne hjemmesider, og eksterne hjemmesider kan linke til Finklusivs hjemmeside. Finklusiv er ikke ansvarlig for indholdet eller driften af sådanne eksterne hjemmesider og fraskriver sig ethvert ansvar for både indhold og drift af disse.
7. Ansvarsbegrænsning
Finklusiv ApS bestræber sig på at sikre, at hjemmesiden altid er tilgængelig og fungerer optimalt. Vi garanterer dog ikke, at hjemmesiden altid vil være tilgængelig, uforstyrret eller fejlfri. Finklusiv tager derfor ikke ansvar for følgende typer fejl:
a. Tekniske fejl, der forhindrer normal brug af hjemmesiden og forårsages af force majeure eller andre uforudsigelige omstændigheder.
b. Vedligeholdelsesarbejde, som kan påvirke tilgængeligheden og adgangen til hjemmesiden.
c. Skader, der skyldes klientens uagtsomme brug af hjemmesidens indhold, ukorrekt eller ulovlig brug af hjemmesiden eller misbrug af aftalevilkårene fra klientens side.
d. Uautoriseret tredjeparts adgang til hjemmesiden og/eller vores andre tjenester; konflikter, der måtte opstå mellem klienten og andre brugere af hjemmesiden; eller indhold, der uploades af klienten til hjemmesiden.
8. Intellektuel ejendomsret
Alt indhold, herunder værker, varemærker og software, der vises på hjemmesiden eller på anden måde leveres via hjemmesiden eller tjenesterne, tilhører virksomheden eller er licenseret til os af deres ejere.
Medmindre skriftlig tilladelse er givet af de respektive rettighedshavere, eller det fremgår af en aftale eller lovgivning, har klienten hverken brugs- eller ejendomsret til ovennævnte indhold.
Klienten må derfor ikke distribuere, reproducere, kopiere, offentliggøre, ændre, tilpasse, oversætte eller på anden måde udnytte Finklusivs tjenesteydelser uden tilladelse.
9. Fortrolighed og cookiepolitik
Din brug af hjemmesiden og/eller tjenesterne kan medføre indsamling og yderligere behandling af oplysninger, herunder personoplysninger. I overensstemmelse med gældende regler vil du som klient blive informeret herom, hver gang Finklusiv ApS foretager databehandling eller indsamler data af denne art.
Se Finklusivs persondatapolitik for en mere detaljeret gennemgang.
10. Links til tredjeparts hjemmesider
Vi er ikke ansvarlige for hjemmesider og indhold, der leveres af tredjeparter, som linkes til eller indlejres i vores tjenester, hverken som reklamebannere eller på anden måde. Finklusiv ApS er ikke forpligtet til at gennemgå indholdet af sådanne hjemmesider eller de tjenester og produkter, som tredjeparter måtte tilbyde.
Eksistensen af disse links betyder ikke, at Finklusiv støtter, promoverer, sponsorerer, garanterer eller anbefaler indholdet, tjenesterne eller produkterne på de linkede hjemmesider.
Ved at bruge disse links accepterer klienten, at andre vilkår og betingelser kan gælde for adgang til og brug af de nævnte tjenester, produkter og hjemmesider.
11. Ændringer af hjemmesiden
Finklusiv forbeholder sig retten til periodisk at opdatere, slette, ændre eller modificere sine tjenesteydelser og hjemmesiden, herunder det dataindhold, der fremgår heraf.
Dette kan medføre, at adgangen til vores tjenesteydelser og hjemmesiden vil være midlertidigt begrænset.
12. Gældende lovgivning og tvister
Parternes rettigheder og forpligtelser under disse vilkår er underlagt dansk lovgivning.
Persondatapolitik
Bemærk venligst: I tilfælde af konflikt mellem den danske version og den engelske version af dokumentet, er den danske version gældende.
Finklusiv ApS er et selskab registreret hos Erhvervsstyrelsen med CVR nummer 41097310
Vores hjemmesideadresse er: www.finklusiv.dk.
Denne persondatapolitik er gældende for samtlige personoplysninger, som du giver til os, og/eller som vi indsamler om dig som led i din anvendelse af Finklusiv ApS eller i øvrigt har nogen interaktion med os.
Finklusiv Aps behandler dine personoplysninger efter reglerne i databeskyttelsesforordningen Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 og den supplerende databeskyttelseslov
Data controller
Finklusiv ApS
CVR: 41097310
Enghavevej 80c
2450, København SV
info@finklusiv.dk
Hvorfor har vi lov til at behandle oplysninger om dig
Når vi beder dig om oplysninger, er det frivilligt, om du vil give dem til os. Hvis du ikke ønsker det, kan det betyde, at vi ikke kan betjene eller levere bestemte ydelser til dig.
Grundlaget for vores behandling af dine personoplysninger kan inddeles i fire kategorier:
– Dit samtykke
– For at opfylde kontrakten med dig
– Fordi vi har en retlig forpligtelse
– Vores legitime interesse
– Markedsføring
Du kan læse nærmere om dem nedenfor.
Dit samtykke
Finklusiv ApS behandler personoplysninger om dig fordi du har givet samtykke hertil. Det kan for eksempel være i forbindelse med en indledende henvendelse fra dig til os herunder, hvis du har besøgt vores hjemmeside. Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a. Dit samtykke er frivilligt og hvis du har givet det til os, kan du til enhver tid trække det tilbage ved at kontakte os, hvor du vil blive gjort opmærksom på eventuelle følger ved tilbagetrækningen. Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a.
For at opfylde kontrakten med dig
Finklusiv ApS behandler også personoplysninger om dig fordi vi skal opfylde en kontrakt med dig. Når du er kunde hos Finklusiv ApS har vi indgået en aftale. Med henblik på at opfylde denne aftale har vi brug for at behandle dine personoplysninger. Det kan også ske i forbindelse med udstedelse af fakturaer eller lignende transaktioner, der er nødvendige for kundeforholdet. Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordnin-gens artikel 6, stk. 1, litra b.
Fordi vi har en legetim interesse heri
Finklusiv ApS behandler personoplysninger om dig fordi vi har en legitim interesse heri. Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f. Det gør vi, når vi har vurderet at vores legitime interesse i at behandle oplysningerne overskygger dine grundlæggende rettigheder omkring, at vi ikke gør det. Det vil fx være til forebyggelse af misbrug og tab, styrkelsen af IT-sikkerheden og direkte markedsføringsaktiviteter. Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
For at opfylde en retlig forpligtelse
Vi vil i visse tilfælde være forpligtede til at udlevere oplysninger til offentlige myndigheder for eksempel med henblik på at forebygge hvidvask, økonomisk kriminalitet eller lignende. Det juridiske grundlag er Databeskyttelsesforeningens artikel 6 litra c og litra e.
Med henblik på markedsføring
Vi behandler dine personoplysninger med henblik på markedsføring. Yderligere til analyser som vi bruger internt i Finklusiv ApS. Det retlige grundlag for vores behandling af persondata til markedsføringsformål er vores legitime interesse i at kunne kommunikere med dig. . Det juridiske grundlag herfor er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Hvis du ikke ønsker, at modtage markedsføringsmateriale fra Finklusiv ApS, kan du gøre indsigelse på info@finklusiv.dk
Web browser cookies
Finklusivs hjemmeside benytter "cookies" for at forbedre Brugernes oplevelse. Brugerens webbrowser gemmer cookies på sin harddisk til registreringsformål og til tider for at tracke oplysninger om dem. Brugere kan vælge at sætte deres browser til at afvise cookies eller varsle dig, når cookies bliver sendt. Brugeren skal dog være opmærksom på, at visse dele af Hjemmesiden herefter kan have nedsat funktionalitet.
Hvordan anvender vi dine personoplysninger
Formålet med behandlingen af dine personoplysninger er kundehåndtering. Vi behandler oplysninger om dig for at kunne rådgive dig bedst muligt om hvordan du kan opbygge fin ansøgningsfil på den beste måde til at få en erhvervskonto i en bank, og hvordan du kan opbygge en godt forhold til din bank så du kan opnå et langsigtet samarbejde med den.
I den forbindelse videregiver vi dine persondata til banken.
Vi behandler dine personoplysninger til markedsføringsformål, samt til analyser, som vi bruger internt i Finklusiv ApS.
Hvis du ikke ønsker, at modtage markedsføringsmateriale fra Finklusiv ApS, kan du gøre indsigelse på info@finklusiv.dk
Leverandør / Samarbejdsparter
Hvis du samarbejder med eller er leverandør med Finklusiv ApS, så kan vi behandle personoplysninger om dig. Formålet med behandlingen er at opnå den ydelse, som vi har aftalt med dig eller din arbejdsgiver, herunder at vi kan kommunikere med dig og/eller den virksomhed du arbejder for.
Vi bruger Meo som en tredjeparts-tjenesteudbyder, der gemmer dine personlige data. Alle data opbevares krypteret og kan ikke tilgås eller behandles af andre end dem, du specifikt har givet adgang. Du kan administrere det indhold og de oplysninger, du deler, når du bruger Meo ved at logge ind via www.meo.io Du kan også downloade oplysninger, der er tilknyttet din NewBanking-konto, gennem
www.meo.io. Du kan læse mere om Meos persondatapolitik her.
Du har besøgt vores Facebook side
Hvis du har besøgt Finklusiv ApS på Facebook, så har Facebook placeret cookies på din computer eller andet medium du har brugt til at besøge siden. Vi er fælles dataansvarlige med Facebook, for denne behandling af dine personoplysninger. Formålet med denne behandling er at få et bedre kendskab til dig som besøger Finklusiv ApS på Facebook.
Du skal rette henvendelse til Facebook, hvis du ønsker at bruge dine rettigheder i forhold til Facebook. Hvis du ønsker at bruge dine rettigheder i forhold til de oplysninger, som vi på denne måde er kommet i besiddelse af, skal du rette henvendelse til os, som det fremgår af nærværende persondatapolitik
Du har besøgt vores LinkedIn side
Hvis du har besøgt Finklusiv ApS på LinkedIn, så har Facebook placeret cookies på din computer eller andet medium du har brugt til at besøge siden. Vi er fælles dataansvarlige med LinkedIn, for denne behandling af dine personoplysninger. Formålet med denne behandling er at få et bedre kendskab til dig som besøger Finklusiv ApS på LinkedIn.
Du skal rette kontakt til LinkedIn, hvis du ønsker at bruge dine rettigheder i forhold til Linkedin. Hvis du ønsker at bruge dine rettigheder i forhold til de oplysninger, som vi på denne måde er kommet i besiddelse af, skal du rette henvendelse til os, som det fremgår af nærværende persondatapolitik.
Hvilke personoplysninger behandler vi?
Afhængig af karakteren af din henvendelse til Finklusiv ApS indsamler vi en række personoplysninger om dig.
Det er vigtigt at understrege, at vi kun indsamler oplysninger der er nødvendige til det enkelte formål, og denne liste ikke nødvendigvis afspejler alle de oplysninger som vi har indsamlet om netop dig. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil vide hvilke personoplysninger vi behandler om dig.
Identifikationsoplysninger, herunder; navn, køn, CPR-nummer, e-mail og telefonnummer.
Andre identifikationsoplysninger kan være: Fødested, uddannelse og beskæftigelse, civilstand, opholdstilladelse, Id-kort som pas, kørekort og sygesikringskort.
Dine relationer, herunder; familierelationer, værge og fuldmagtsrelation.
Oplysninger om værdier, herunder; ejendomsoplysninger, bil og andre transportmidler, værdipapirer i depot, og øvrige aktiver.
Andre oplysninger, herunder; rådgivningsberegninger, kunderapporter og oversigter, kundeklager, korrespondance, mødedokumenter, betalinger, samtykkeerklæringer og vurderingsoplysninger.
Rådgivningsgrundlag, herunder; økonomi, kreditsituation, skatteoplysninger, kreditmæssige forhold, kun-dens behov, drømme og ønsker, salgsmuligheder og salgsstrategier.
Transaktioner, herunder; handler og bestillinger, banktransaktioner, kreditkort transaktioner og betalinger.
I Finklusiv ApS indsamler og behandler vi som udgangspunkt ikke følsomme personoplysninger om dig. Hvis du imidlertid selv giver oplysninger til os, der indeholder følsomme personoplysninger fx oplysninger fra et møde eller et budget, om dit helbred eller at du er medlem af en bestemt fagforening, anser Finklusiv ApS som dit udtrykkelige samtykke til behandling af disse oplysninger. Vores juridiske behandlingsgrundlag herfor er artikel 9, stk. 2 litra a i databeskyttelsesforordningen. Vi behandler ikke disse oplysninger i andre sammenhænge, og de slettes når de ikke længere er relevante.
Hvornår sletter vi dine personoplysninger?
Vi vurderer løbende, hvornår det ikke længere er nødvendigt at opbevare dine data. I den forbindelse inddrager vi blandt andet hensynet til, at oplysningerne er tilgængelige for dig inden for forældelsesfristerne og hensynet til dokumentation af vores rådgivning.
Vi sletter ikke dine personoplysninger, så længe vi leverer en ydelse eller et produkt til dig. Specifikke oplysninger gemmer vi i længere tid. Det vil være oplysninger som skal kunne fremfindes i henhold til lovgivning fx hvidvaskloven.
Videregivelse af dine personoplysninger
For at kunne opfylde betingelserne i vores aftaler med dig, har vi brug for at overføre dine personoplysninger til andre selskaber, som leverer kontraktmæssige ydelser til os. Vi kan bruge databehandlere i tredjelande uden for EU og EØS. Brug af andre selskaber er baseret på databehandleraftaler eller anden kontrakt, og vi har sikret at rettigheder og beskyttelsesniveauet følger med dine persondata. Vi kan også dele dine oplysninger med kompetente domstole og myndigheder, når vi er juridisk forpligtet til at gøre det (for eksempel at lade sådanne organer undersøge, forhindre eller handle mod ulovlige aktiviteter), eller vi er nødt til at gribe ind for at beskytte vores rettigheder eller tredjeparts rettigheder.
Profilering og automatiske afgørelser
Vores processer kan i visse tilfælde være delvist automatiseret, og derfor ske en automatisk evaluering af dine personoplysninger fx for at analysere dine økonomiske forhold. Inden en beslutning bliver taget, vil behandlingen altid være forbi en medarbejder, som har den fornødne kompetence og mulighed for at ændre afgørelsen, inden sagen afsluttes.
Virksomheden indgår skriftlige aftaler med alle underprocessorer, der beskæftiger sig med leveringen af tjenesterne, herunder de sikkerhedsforanstaltninger og garantier, der kræves i henhold til den generelle databeskyttelsesforordning (EU-forordning nr. 679 \ 2016, "GDPR"), især med hensyn til gennemførelse af sikkerhedsforanstaltninger, der kræves i GDPR.
Med hensyn til databrud, underretter vi dig uden unødig forsinkelse, når vi bekræfter, at der er fundet et databrud, der påvirker personoplysninger. Vi giver dig tilstrækkelige oplysninger til, at du kan opfylde eventuelle forpligtelser til at rapportere eller informere kompetente myndigheder eller registrerede. Vi vil samarbejde med dig og tage rimelige kommercielle skridt, som er instrueret af dig for at hjælpe med efterforskning, afbødning og afhjælpning af hver sådan databrud. For at undgå tvivl er du ansvarlig for både at indgive rapporter, der kræves i henhold til gældende lov, og underrette registrerede, og du skal forsvare, skadesløse og holde os uskadelige for alle omkostninger (inklusive advokatsalærer), bøder eller sanktioner eller eventuelle skader, som manglende handling på din side kan medføre.
Dine rettigheder
Efter databeskyttelsesreglerne har du som udgangspunkt ret til, at:
- få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig, og en række andre oplysninger
- gøre indsigelse mod, at vi behandler oplysningerne
- bede om at få urigtige oplysninger om dig selv rettet
- i særlige tilfælde bede om at få dine personoplysninger slettet eller at få begrænset behandlingen.
- I visse tilfælde ret til at transmittere oplysningerne (dataportabilitet)
Du skal kontakte os, hvis du vil gøre brug af dine rettigheder. Du kan læse mere om dine rettigheder nedenfor og i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder. Du kan finde vejledningen på datatilsynet.dk.
Ret til at se oplysninger (Indsigtsret)
Du kan til enhver tid få indsigt i de persondata, som vi har registeret om dig. Denne ret kan være begrænset af hensyn til beskyttelsen af andre personers data.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
Du kan gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til markedsføring.
Ret til berigtigelse (Rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet, og vi vil så vidt muligt selv holde dine oplysninger opdateret.
Ret til sletning
Du kan i særlige tilfælde få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer. Denne ret kan være begrænset af hensyn til vores eller andres legitime interesser herunder kan vi være forpligtet til at opbevare oplysninger i længere tid.
Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til transmittere oplysninger (Dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring. Du skal kontakte os, hvis du vil gøre brug af dine rettigheder. Det kan du gøre ved at rette henvendelse til vores dataansvarlige :
Den dataansvarlige i Finklusiv ApS
Marie B. Olafsdottir: marie@finklusiv.dk
Klage til Datatilsynet
Hvis du mod forventning mener, at vi ikke behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med lovgivning, bedes du kontakte os. Du kan skrive til os på e-mail, og vi vil håndtere din henvendelse hurtigst muligt, så eventulle misforståelser kan blive rettet. Du har desuden ret til at indgive en klage til Datatilsynet. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger påwww.datatilsynet.dk
Version 4. februar 2024
Cookie-politik
Bemærk venligst: I tilfælde af konflikt mellem den danske version og den engelske version af dokumentet, er den danske version gældende.
Når du sender data via en formular som dem, der findes på kontaktsider, kan der indstilles cookies til at huske dine brugeroplysninger til fremtidig korrespondance.
Sådan bruger vi cookies
Vi bruger cookies af forskellige årsager beskrevet nedenfor. Desværre er der i de fleste tilfælde ingen industristandardmuligheder for at deaktivere cookies uden fuldstændig at deaktivere funktionaliteten og funktionerne, de tilføjer til dette websted. Det anbefales, at du autoriserer alle cookies, hvis du ikke er sikker på, om du har brug for dem eller ikke, hvis de bruges til at levere en tjeneste, du bruger.
Deaktivering af cookies
Du kan forhindre indstilling af cookies ved at justere indstillingerne i din browser (se din browserhjælp for, hvordan du gør dette). Vær opmærksom på, at deaktivering af cookies vil påvirke funktionaliteten på dette og mange andre hjemmesider, som du besøger. Deaktivering af cookies vil normalt også resultere i deaktivering af visse funktioner og funktioner på denne hjemmeside. Derfor anbefales det, at du ikke deaktiverer cookies.
Hvilke personlige data, vi indsamler, og hvorfor vi indsamler dem
Kontaktformularer
Når du sender data via en formular som dem, der findes på kontaktsider, kan der indstilles cookies til at huske dine brugeroplysninger til fremtidig korrespondance.
Tredjepartscookies
I nogle specielle tilfælde bruger vi også cookies leveret af betroede tredjeparter. Følgende afsnit beskriver hvilke tredjepartscookies du kan støde på via dette websted.
Denne hjemmeside bruger Google Analytics som er en af de mest udbredte og pålidelige analyseløsninger på nettet for at hjælpe os med at forstå, hvordan du bruger hjemmesiden, og hvordan vi kan forbedre din oplevelse. Disse cookies sporer muligvis ting som hvor lang tid du bruger på webstedet og de sider, du besøger, så vi kan fortsætte med at producere engagerende indhold.
For mere information om Google Analytics-cookies, se den officielle Google Analytics-side.
Indlejret indhold fra andre hjemmesider
Artikler på dette websted kan omfatte indlejret indhold (f.eks. Videoer, billeder, artikler osv.). Indlejret indhold fra andre websteder opfører sig nøjagtigt på samme måde som om den besøgende har besøgt det andet websted.
Disse websteder indsamler muligvis data om dig, bruger cookies, integrerer yderligere tredjepartssporing og overvåger din interaktion med det integrerede indhold, herunder sporing af din interaktion med det integrerede indhold, hvis du har en konto og er logget ind på dette websted.
Mere information
Forhåbentlig har det afklaret tingene for dig. Men hvis du stadig er på udkig efter mere information, kan du kontakte os.
Email: contact@finklusiv.dk
En opdateret liste over Finklusivs underdatabehandlere kan ses her:
Socialpolitik
Finklusiv har som formål at fremme social inklusion og understøtte finansiel trivsel for underbankede virksomhedsejere i Danmark. Som en socialøkonomisk virksomhed er vores mission at fremme sociale og samfundsgavnlige formål gennem vores aktiviteter, i overensstemmelse med Erhvervsstyrelsens definition. Vi stræber efter at være en uafhængig, ansvarlig og inkluderende virksomhed, der sikrer, at vores overskud håndteres på en måde, der fremmer vores sociale mission gennem reinvestering i vores virksomhed og udvidelse af vores sociale indflydelse.
Vores sociale formål styrer hver beslutning, vi træffer, fra udviklingen af tjenester, der styrker iværksættere, til dannelsen af partnerskaber, der øger den finansielle adgang for dem, der har mest brug for det. Finklusiv er dedikeret til at skabe økonomiske muligheder for lavindkomstgrupper, hjælpe dem med at overgå fra social støtte til finansiel uafhængighed, samtidig med at vi bidrager til økonomien gennem skatteindtægter genereret af de virksomheder, vi støtter.
Etisk og socialt ansvarlig virksomhedspraksis
Finklusiv integrerer socialt ansvarlig virksomhedspraksis i alle vores affære. Denne forpligtelse omfatter:
- Socialt formål: Vores primære mål er at skabe finansiel inklusion ved at bygge bro mellem underbankede virksomhedsejere og finansielle institutioner.
- Uafhængighed: Vi opererer uafhængigt af offentlige enheder og sikrer, at vores sociale indvirkning er drevet af vores egne initiativer og værdier.
- Reinvestering af overskud: I overensstemmelse med vores status som socialøkonomisk virksomhed geninvesteres ethvert overskud i vores virksomhed for at udvide vores sociale indvirkning, i stedet for at blive fordelt til aktionærer.
Principper for socialøkonomi
Når vi udvikler nye produkter og tjenester, følger Finklusiv innovative modeller for socialøkonomiske virksomheder for at maksimere den sociale effekt. Disse omfatter:
- Entreprenørstøttemodellen: Vi tilbyder støtte til iværksættere i vores målgruppe for at hjælpe dem med at starte og udvikle deres virksomheder, herunder rådgivning, uddannelse, mikrofinansiering og teknisk assistance.
- Modellen for lavindkomstkunder: Vi udvikler tjenester specielt til lavindkomstgrupper og sikrer, at vores tilbud forbliver overkommelige og tilgængelige for vores lavindkomstkunder.
- Markedskoblingsmodellen: Vi fungerer som en bro, der forbinder vores kunder med markeder for deres produkter og tjenester uden direkte at sælge eller markedsføre disse produkter på deres vegne.
- Servicetilskudsmodellen: Vi genererer indtægter gennem vores tjenester og bruger disse midler til at subsidiere sociale programmer, der gavner vores kunder og deres samfund.
Forpligtelse til overkommelighed og partnerskaber
Finklusiv er dedikeret til at gøre vores tjenester overkommelige for kunder med begrænsede økonomiske ressourcer. Vi opretholder en betydelig rabatpolitik for vores mest økonomisk sårbare kunder og søger aktivt partnerskaber med organisationer, der kan subsidiere tjenester for disse kunder.
Involvering af kunder og feedback
Vi anser det som vigtigt at inddrage vores kunder i udformningen af vores tjenester. Finklusiv gennemfører kundeinterviews hvert femte år for at sikre, at vores tilbud forbliver relevante og effektive. Løbende feedback fra vores kunder indsamles og inkorporeres i vores udviklingsprocesser.
Overvågning af social og økonomisk effekt
Finklusiv overvåger systematisk den sociale og økonomiske effekt af vores aktiviteter. Dette omfatter at følge vores kunders fremskridt mod finansiel uafhængighed, vurdere deres bidrag til samfundet gennem skattebetalinger og måle de overordnede ESG-parametre (miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige) for vores aktiviteter. Vi er forpligtet til at forstå og forbedre de sociale resultater af vores arbejde, hvilket sikrer, at vores tjenester bidrager til et mere inkluderende og retfærdigt samfund.
Ved at integrere disse principper i vores forretningsmodel viser Finklusiv en dyb forpligtelse til at fremme social inklusion og sikre økonomisk vækst og succes for underbankede iværksættere over hele Danmark.
Socialpolitik
Finklusiv er forpligtet til at beskytte miljøet, vores medarbejderes sundhed og sikkerhed samt det
samfund, hvor vi driver forretning. Det er vores politik at søge kontinuerlig forbedring i hele vores
forretningsdrift for at reducere vores påvirkning af det lokale og globale miljø ved at spare på energi,
vand og andre naturressourcer; reducere affaldsgenerering; genanvende og; reducere vores brug af
giftige materialer. Vi er engageret i miljømæssig excellence og forebyggelse af forurening, ved at
overholde eller overgå alle miljømæssige lovkrav, samt at købe produkter med højere genanvendt
indhold, lavere toksicitet og mindre emballage, som reducerer brugen af naturressourcer.
Miljøvenlig Indkøbspolitik (EPP)
Målet med denne politik er at sikre, at de produkter og tjenester, der købes eller kontraheres,
stemmer overens med målene i vores virksomheds miljøpolitik. Vi vil bestræbe os på, hvor det er
muligt, at købe miljøvenlige produkter og tjenester for at opfylde virksomhedens kontor- og
driftsbehov. Vi vil også favorisere leverandører, der arbejder på at forbedre deres miljøpræstationer,
levere miljøvenlige produkter, og som kan dokumentere deres forsyningskædes påvirkninger.
Hvor det er muligt, vil indkøbsbeslutninger favorisere produkter, der:
⦁ Reducerer udledningen af drivhusgasser.
⦁ Er fremstillet med vedvarende energi.
⦁ Reducerer forurening fra alle udledninger (til luft, vand og jord).
⦁ Reducerer brugen af giftige materialer, der er skadelige for miljøet, medarbejderne og folkesundheden.
⦁ Indeholder den højest mulige procentdel af genanvendt indhold efter forbrug.
⦁ Reducerer emballage og andet affald.
⦁ Er energieffektive.
⦁ Sparer på vandet.
⦁ Er genanvendelige og/eller holdbare.
⦁ Minimerer transport (lokale kilder, koncentrerede produkter).
⦁ Tjener flere funktioner (f.eks. kopimaskiner/printere, multifunktionelle rengøringsmidler) for at reducere antallet af købte produkter.
Miljøvenlige produkter og tjenester, der er sammenlignelige i kvalitet med deres standardmodparter,
vil blive prioriteret ved indkøb. I situationer, hvor det mest miljøvenlige produkt er utilgængeligt eller
upraktisk, vil sekundære overvejelser omfatte produktionsmetoder og de miljømæssigt og socialt
ansvarlige ledelsespraksisser hos leverandører og producenter. Miljøvenlige indkøb er en del af vores
langsigtede engagement i miljøet. Ved at sende et klart signal til producenter og leverandører om
dette engagement, håber vi at understøtte en bredere anvendelse af miljøvenlige produkter og
praksisser.
Socialpolitik
Finklusiv er forpligtet til at beskytte miljøet, vores medarbejderes sundhed og sikkerhed samt det
samfund, hvor vi driver forretning. Det er vores politik at søge kontinuerlig forbedring i hele vores
forretningsdrift for at reducere vores påvirkning af det lokale og globale miljø ved at spare på energi,
vand og andre naturressourcer; reducere affaldsgenerering; genanvende og; reducere vores brug af
giftige materialer. Vi er engageret i miljømæssig excellence og forebyggelse af forurening, ved at
overholde eller overgå alle miljømæssige lovkrav, samt at købe produkter med højere genanvendt
indhold, lavere toksicitet og mindre emballage, som reducerer brugen af naturressourcer.
Miljøvenlig Indkøbspolitik (EPP)
Målet med denne politik er at sikre, at de produkter og tjenester, der købes eller kontraheres,
stemmer overens med målene i vores virksomheds miljøpolitik. Vi vil bestræbe os på, hvor det er
muligt, at købe miljøvenlige produkter og tjenester for at opfylde virksomhedens kontor- og
driftsbehov. Vi vil også favorisere leverandører, der arbejder på at forbedre deres miljøpræstationer,
levere miljøvenlige produkter, og som kan dokumentere deres forsyningskædes påvirkninger.
Hvor det er muligt, vil indkøbsbeslutninger favorisere produkter, der:
⦁ Reducerer udledningen af drivhusgasser.
⦁ Er fremstillet med vedvarende energi.
⦁ Reducerer forurening fra alle udledninger (til luft, vand og jord).
⦁ Reducerer brugen af giftige materialer, der er skadelige for miljøet, medarbejderne og folkesundheden.
⦁ Indeholder den højest mulige procentdel af genanvendt indhold efter forbrug.
⦁ Reducerer emballage og andet affald.
⦁ Er energieffektive.
⦁ Sparer på vandet.
⦁ Er genanvendelige og/eller holdbare.
⦁ Minimerer transport (lokale kilder, koncentrerede produkter).
⦁ Tjener flere funktioner (f.eks. kopimaskiner/printere, multifunktionelle rengøringsmidler) for at reducere antallet af købte produkter.
Miljøvenlige produkter og tjenester, der er sammenlignelige i kvalitet med deres standardmodparter,
vil blive prioriteret ved indkøb. I situationer, hvor det mest miljøvenlige produkt er utilgængeligt eller
upraktisk, vil sekundære overvejelser omfatte produktionsmetoder og de miljømæssigt og socialt
ansvarlige ledelsespraksisser hos leverandører og producenter. Miljøvenlige indkøb er en del af vores
langsigtede engagement i miljøet. Ved at sende et klart signal til producenter og leverandører om
dette engagement, håber vi at understøtte en bredere anvendelse af miljøvenlige produkter og
praksisser.