Kom i gang

Finklusiv hjælper seriøse og engagerede virksomhedsejere med at åbne en erhvervskonto

Ansøg

Iværksætteri er for mange en god måde at skabe sit eget job på og blive økonomisk uafhængig. Men uden adgang til en bank kan en lille virksomhed ikke fungere. 

Vi støtter virksomhedsejere i Danmark, som har fået afslag fra deres bank på at åbne en virksomhedskonto. Vi tilbyder træning og støtte, og vi anbefaler dig til vores partnerbank, hvis vi mener, at du er kvalificeret.


Vores succesrate for anbefalinger til banker er 85 %.


Kriterier

  • Du har ansøgt om en erhvervskonto fra din bank og fået afslag
  • Din virksomhed er allerede i gang eller klar til at starte indenfor de næste 3 måneder
  • Du har en veldefineret virksomhed, som har et godt potentiale
  • Du er villig til at modtage støtte og råd fra Finklusiv
  • Du er åben og ærlig omkring din situation og de udfordringer, du møder
  • Du er ikke registreret i RKI – du kan finde ud af, om du er i RKI her: dininfo.dk  

Priser

Er din forventede årlige omsætning under DKK 300.000?
  • Administrationsgebyr DKK 1.000 + moms
  • Success Fee*
    DKK 4,000 + VAT
  • Medlemskab af netværk** DKK 125 pr. måned + moms
Er din forventede årlige omsætning over DKK 300.000?
  • Administrationsgebyr DKK 2.000 + moms
  • Success Fee* DKK 8,000 + VAT
  • Medlemskab af netværk**DKK 125 pr. måned + moms


* Succesgebyret betales kun til Finklusiv, hvis ansøgningen om erhvervskonto er godkendt af banken
** Medlemskab af Finklusivs netværk er obligatorisk i 1 år efter bankens godkendelse

Bemærk, at banken vil opkræve deres egne gebyrer ifm. åbning af erhvervskonto

Ansøgningsproces

Ansøg

Udfyld ansøgningsskemaet. Vi sender dig dernæst et link, så du kan uploade dine dokumenter til en sikker platform

Bekræft

Hvis vi mener, at vi kan hjælpe dig, beder vi dig bekræfte samarbejdet ved at betale vores administrationsgebyr.

Mød os

Vi mødes for at færdiggøre din ansøgning. Du vil modtage sparring og støtte, så du kan opbygge en overbevisende ansøgningsmappe. 

Træn

Du vil få adgang til vores træningsmateriale, som handler om, hvordan du skaber et godt forhold til din bank. 

Slap af

Når din ansøgningsmappe er komplet, laver vi en ansøgning til banken på dine vegne. 

Go!

Hvis banken godkender din ansøgning, hjælper vi dig med onboarding til deres systemer, og så er du på plads. 

FAQ

Du skal leve op til følgende kriterier, for at vi kan støtte dig:

  • Du har fået asyl i Danmark
  • Du har ansøgt om en erhvervskonto fra din bank og fået afslag
  • Din virksomhed er allerede i gang eller klar til at starte indenfor de næste 3 måneder
  • Du har en veldefineret virksomhed, som har et godt potentiale
  • Du er villig til at modtage støtte og råd fra Finklusiv
  • Du er åben og ærlig omkring din situation og de udfordringer, du møder
  • Du er ikke registreret i RKI – du kan finde ud af, om du er i RKI her:  dininfo.dk

Kan du sige ja til det hele? Så vil vi forsøge at hjælpe dig med at lave en ansøgning om en erhvervskonto.

Banken forventer en komplet ansøgningsmappe, der repræsenterer din virksomhed, dens aktiviteter, resultater og planer, men også et fuldt overblik over din private situation. Vi vil hjælpe dig med at samle disse dokumenter med henblik på at sende en komplet mappe af højeste kvalitet til banken. På denne måde sikrer vi en høj succesrate i vores anbefalinger.

Dine virksomhedsdokumenter skal inkludere registreringsbevis, liste over reelle ejere, finansielle fremskrivninger og en forretningsplan, hvis virksomheden er ny, og årsregnskab, hvis virksomheden har eksisteret mere end et år samt kontoudskrifter fra den tidligere erhvervskonto. De vil også bede om din kontrakt med din primære kunde, hvis du er underleverandør, din gældssituation og en oversigt over, hvordan du forventer at benytte din erhvervskonto, dvs. dine forventninger til fremtidige transaktioner på kontoen mm.

De private dokumenter inkluderer ID (pas, kørekort, sundhedskort og evt. opholdstilladelse), din forskudsopgørelse til Skat samt årsopgørelser for de seneste 2 år, information om evt. udestående gæld, pensionsopsparing, screenshot af din nuværende kontooversigt samt dine forventninger til fremtidige transaktioner på kontoen mm. 

Nej. Finklusiv vil kun sende din ansøgning til banken, hvis vi mener, at du har en god chance for at blive godkendt. Vi er i kontinuerlig dialog med vores partnerbanker for at vide præcis, hvad deres kriterier er. Hvis vi vurderer, at vores anbefaling vil blive afvist, sørger vi for at give dig en fyldestgørende forklaring og afslutter sagen, hvorefter du modtager din komplette ansøgningsmappe.

Når du har ansøgt, screener Finklusiv din situation indenfor 2 dage, og bekræfter, om vi kan hjælpe dig. Hvis vi mener, at vi kan hjælpe, vil vi bede dig betale administrationsgebyret. Når gebyret er modtaget, arbejder vi sammen med dig for at sikre, at din ansøgning er komplet. Vi vil kun sende ansøgningen til vores partnerbank, når den er komplet, så sørg for at fremsende information hurtigt. Når først ansøgningen er sendt til banken, kan du forvente at få din konto indenfor 3 uger.

Finklusiv har en fremragende succesrate på vores anbefalinger til banker. Vi sender kun din ansøgning til banken, hvis vi mener, at den vil blive godkendt, men den endelige beslutning er naturligvis bankens. Hvis din ansøgning bliver afvist, vil vi sørge for, at du modtager den komplette ansøgningsmappe, som du har lavet sammen med os, så du let kan ansøge andre steder. Vi vil også give dig nogle forslag til, hvilken slags international bank, der kunne tilbyde en alternativ løsning til dig.

Hvad sker der, hvis min ansøgning bliver godkendt af banken?

Tillykke! Vi hjælper dig med onboarding i bankens system og svarer på eventuelle spørgsmål. Dette indebærer, at vi sikrer os, at du ved, hvordan du underskriver bankens aftaler, downloader bankens app til telefonen, og får bestilt dine betalingskort til din adresse. Du vil derefter have 15 dage til at betale vores succesgebyr. Som en Finklusiv-godkendt kunde, vil du få adgang til vores andre forløb samt tjenesteydelser fra vores partnere.